11/06/2017

6 RZECZY 10 STYLIZACJI


Cześć miśki!
Dzisiaj przychodzę do Was z czymś innym. Ostatnio pracuję nad zminimalizowaniem mojej szafy. Zawsze kupowałam masę rzeczy, bo ładne, bo tanie, bo chce. Robiłam nieprzemyślane zakupy, przez co ubrania wysypywały mi się z szafy, a jak przyszło co do czego to i tak nie miałam w co się ubrać. Znacie to? Myślę, że tak. Przez ostatnie pół roku stopniowo pozbywałam się ubrań z szafy. Co miesiąc robiłam przegląd. Wyrzuciłam wszystkie zniszczona ubrania, rzeczy w których wiedziałam, że nie będę już chodzić, jak i również rzeczy, których nie ubrałam przez ostatni rok, a mimo wszystko ciągle je zostawiałam łudząc się, że kiedyś przecież jeszcze ubiorę. Jak więc dobrze posprzątać szafę? Moje 3 podstawowe zasady:
  • pozbądź się zniszczonych, zmechaconych rzeczy
  • jeśli zastanawiasz się nad którąś z rzeczy to już jest znak, że powinnaś pozbyć się jej ze swojej szafy- przy pierwszym razie to zostaw, ale jeśli po trzech sprzątaniach dalej będziesz się wahać- out
  • wyrzuć wszystkie rzeczy, których nie miałaś na sobie przez ostatni rok, nie łudź się, na przyszły sezon też ich nie założysz
W ten oto sposób po 6 miesiącach z mojej szafy została jakaś 1/4, a co w tym najlepsze- teraz mam mniejszy problem w co się ubrać. Mam w niej tylko rzeczy w których faktycznie chodzę. Co prawda mam duże braki, czekam na wyprzedaże, żeby tą szafę teraz pouzupełniać. Robię sobie małą wishliste. Najpierw powyciągałam ubrania z szafy i pokombinowałam z różnymi stylizacjami, ale to nie dało mi zbyt wiele do myślenia. Najlepiej widać to czego brakuje, gdy próbujesz się gdzieś ubrać i zakładając kolejny raz te same spodnie masz problem z górą i już wiesz, że przydałaby ci się jakaś zwykła klasyczna bluzka w takim i takim stylu. Dodatkowo od razu wtedy robię w głowie przegląd mojej garderoby i zastanawiam się do jak wielu rzeczy pasowałaby mi ta rzecz i zapisuję ją na liście. Tadam! 

Korzystając z tego, że akurat przyjechałam na tydzień do Jasła i musiałam się jakoś spakować przygotowałam dla Was post, w których chcę pokazać, że mniej ubrań wcale nie ozncza, że nie będziesz miała w co się ubrać. Tak oto zabrałam ze sobą 6 rzeczy z których udało mi się stworzyć aż 10 stylizacji na przeróżne okazję i pogody. W moim zestawieniu znalazły się:
  • mom jeans, klasyka sama w sobie, w przeciwieństwie do zwykłych rurek nadają każdej stylizacji trochę charakteru (ROMWE)
  • czarne kuloty, wygoda i elegancja (H&M)
  • shorty, no, niestety padło na jedyne jakie zostały w mojej szafie, wolałabym tu coś klasycznego (ROMWE)
  • różowy tshirt, kolorowy, ale w najprostszym wydaniu (BERSHKA)
  • czarny gorsetowy tshirt, coś luźnego, ale bardziej eleganckiego, podkreślającego figurę, mogłabym to zamienić na jakieś body czy koszulę, to już można kombinować (SHEIN)
  • uniwersalna narzutka, sukienka, koszulka (LOCAL HEROES)


Pakując się do domu chciałam wziąć ze sobą jak najmniej rzeczy. Potrzebowałam czegoś na ciepłe dni, na zimno, jak i na upał. Mam klasyczne połączenia, pomieszanie elegancji z wygodą, coś na lato, a nawet i nad rzekę czy basen. Moje połączenia prezentują się następująco:


Co sądzicie? Sama jestem jeszcze w trakcie ogarniania tego wszystkiego i przerzucenia się na niekupowanie zbędnych rzeczy, ale jestem dumna, że wreszcie zaczyna mi się udawać i moja szafa zmierza w dobrym kierunku. O dziwo wyrzucanie ubrań z szafy sprawia mi sporą frajdę- w końcu będę mogła je wymienić na nowe!
A jak wygląda Wasza szafa? Spróbujecie ją zminimalizować? 

Donatkay

20 comments:

  1. Jestem pod wrażeniem, ostatnio nie pdobała mi sie taka wiązana bluzka ale dzisiaj po twoim wpisie i jednym flmiku na yt zmieniłam zdanie :D Super że bedziesz na YT powodzenia :)) a mam pyt bedzie jakis konkurs?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Myśle cały czas nas jakimś i nic nie moge wymyślić :(

      Delete
  2. Też mam problem z kupowaniem rzeczy ktore mi sie spodobaja i w sumie mam podobną w szafie :/ ale jak mi sie cos spodoba to mysle potem o tym....

    ReplyDelete
  3. Naprawdę fajny pomysł :)
    Aż mnie natchnęłaś, żeby zrobić sobie takie porządki w szafie. Bo też mam pełno ciuchów a w połowie już nie chodzę i zawsze jest "nie mam co na siebie włożyć". U mnie jest jeszcze fakt, że od dobrych kilku lat nie rosnę, więc niektóre ciuchy mają już swoje lata i tylko leżą i zajmują miejsce.

    ReplyDelete
  4. Jeszcze raz namawiam cię do zajrzenia do Slow Fashion, widzę że idziesz w tym kierunku który jest tam opisany, ona naprawdę porządkuje myśli :) Dorzucam do tego jeszcze bloga autorki (jeśli jeszcze nie znasz) styledigger.com, dużo postów na temar optymalizacji szafy, powodzenia, trzymam kciuki!

    ReplyDelete
  5. świetny pomysł *.* czekam na więcej takich postów *.*
    pooositivee.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Jak wrazenia po najnowszym odcinku OITNB? :D <3

    ReplyDelete
  7. Zaczynam walczyć ze swoją szafą. Mam w niej zdecydowanie za dużo ubrań. Ten post na pewno pomoże mi z selekcją ciuchów.
    Bardzo dobry, pomysłowy post!
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  8. Doncia mozna wiedziec ile sie zarabia w siewóce gdzie wczesniej pracowaałaś? chce wiedziec czy wiecej niz 1400 zł :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najniższa krajowa+premie, więc powyżej 1450 na pewno

      Delete
  9. Natchnęłaś mnie do porządku w szafie! :D Więc teraz pytanie - orientujesz się kiedy zaczynają się wyprzedaże? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pracuję w odzieżowce, więc znam dokładną datę haha, ale nie mogę udzielać takich informacji :D

      Delete
  10. Bardzo zmotywowałaś mnie tym wpisem! Na weekend sprzątam szafę i wszystko wstawiam na vinted.

    klaudia-niescioruk.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Będzie jakaś notka z spódniczkami? :)

    ReplyDelete
  12. Oglądasz Lile Janowska?:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Czasami oglądam :D Kibicuję bardzo!

      Delete
  13. Zauwazylam ze Lila ma podobny styl :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Czy ja wiem, wydaje mi sie, że nie, ale jeśli tak to miło mi to słyszeć, bo podoba mi sie jak sie ubiera :D

      Delete

LABELS

OOTD (207) PHOTORELATION (47) HAUL (34) mix (34) MOTIVATION (28) WISHLIST (12) THROWBACK (8) LOOKBOOK (6) ME (6) COSMETICS (5) INSPIRATIONS (5) TRAVEL (5) FOOD (4) MOVIES (2) VLOG (2) BOOKS (1) MUSIC (1) TIPS (1) TOP (1) YOUTUBE (1)

INSTAGRAM

SNAPCHAT

SNAPCHAT

ARCHIVE