Blind

March 22, 2016


Cześć miśki!
Szukając nowych pomysłów na posty wpadłam na Wasze komentarze gdzie często pytacie mnie o to czy oglądam jakieś vlogi. Ostatnio zaczynam coraz bardziej wkręcać się w youtube, więc pomyślałam sobie, że od czasu do czasu mogę Wam pokazać na co natrafiłam. Na pierwszy post wybrałam coś wyjątkowego.




Czy zastanawialiście się kiedyś jak to jest być niewidomym? Czy zamykaliście oczy i chodziliście po pokoju próbując nie wpadać na różne przedmioty? Współczujemy ludziom, którzy nie potrafią zobaczyć. A prawda jest taka, że czasami widzą więcej niż my. 'Świat ludzi ślepych ociekałby miłością'. Jak wiele rzeczy postrzegamy przez wygląd? Jak wiele osób oceniamy przez to jak wyglądają i co mają na sobie? To paradoks, ale niewidomi naprawdę nie raz widzą więcej niż wy. Spróbuj opisać niewidomemu niebo. Właśnie. A później spytaj go jak jego zdaniem wygląda niebo. Spróbuj opisać niewidomemu kolory. A później posłuchaj jego wyjaśnienia.

Poznajcie Tommy'ego Eddisona:






Trafiłam na ten profil całkiem przypadkiem, nawet do końca nie pamiętam jak. Nawet nie wyobrażałam sobie, że tak ciekawie jest 'zobaczyć' świat oczami niewidomego. Jeśli macie chwile czasu to koniecznie zajrzyjcie na jego profil. Odkryjecie rzeczy i doznania o których nie mieliście pojęcia. Czasem, żeby otworzyć się na świat, trzeba tylko zamknąć oczy.

A jeśli już jesteśmy w tym temacie: słyszeliście może o 'niewidzialnej wystawie' w Warszawie? Wystawa ta ma na celu zbliżenie dwóch światów. Może dla odmiany zamiast opisywać świat niewidomym pozwól by oni opisali Ci swój? Wchodzisz do całkowicie ciemnych pomieszczeń, potęgujesz zmysły słuchu, dotyku i węchu. Ktoś z Was był? Ja na pewno wybiorę się w te wakacje.




  • Share:

You Might Also Like

5 Comments:

  1. Ja byłam na tej wystawie. Naprawde ciekawe doświadczenie.
    PS. Swietna notka :)

    ReplyDelete
  2. Ciekawy pomysł na notki :)
    brakuje mi tu jakiejś motywacyjnej oraz Mixu zdjęć :D

    ReplyDelete
  3. Super notka :-) Uwielbiam cię <>

    Juz zajrzałam na jego kanał,pozytywny gościu.

    ReplyDelete
  4. Doncia tak nie na temat ale co z twoim sklepem? Czekam juz chyba z rok i no :c nastawiłam sie juz na bankructwo :')

    ReplyDelete
    Replies

    1. Problem z funduszami, na start potrzebuje dość sporo :( Pare projektów mam gotowych czekają tylko na sfinansowanie

      Delete